Westend bevásárlóközpont

A bevásárlóközpontok minőségi bérlőkért folytatott versenye soha nem volt ennyire kiélezett. Zavarba ejtően sok bevásárlóközpont közül válogathatunk mindannyian. A gazdasági átrendeződés emellett a legstabilabb bérlőket is megfontolttá teszi a kisebb márkákat pedig folyamatos visszahúzódásra kényszeríti. Röviden: egyre több pláza egyre kevesebb minőségi bérlő. Várhatóan a közeljövőben az összes versenytárs fejleszteni fog, az összes elérhető eszközt bevetik majd a szűkülő piacon való életben maradásért. Belsőépítészeti, marketing és kommunikációs verseny várható amiben az nyer, akinek az erőforrásai nagyobbak, több hasznot képes elengedni. Vagy az, aki képes új kategóriát teremteni egy bátor húzással, aki olyan előnyökre épít amiben a többiek eleve gyengébbek, aki képes a többiek fölé emelkedni a vásárlók fejében és képes hosszútávon megőrizni különlegességét. Az éli túl, aki kilép a versenyből. És mit tehet itt egy design studio? Mindent.

Nélkülünk

Sok az egyenértékű komplexum, egyre kevesebb a minőségi bérlő, növekszik a bérlemény kínálat. Az újdonság varázsa egy ideig az új beszállók mellett van, de a piac telítődik, ezért lassan a felújításhoz kénytelen nyúlni mindenki. Szezonális és nagyobb koncepcióváltások, kampányszerű megújulási kísérletek a legkülönbözőbb mélységben. Egyre fokozódó verseny, egyre nagyobb árverseny, egyre kisebb cashflow. Rövidtávú megoldások egy hosszútávú problémára.

Bármilyen belsőépítészeti ötlettel, megújulási elképzeléssel álljon is elő egy csapat, annak hatása rövidtávú lesz. Mindig lesz valaki aki izgalmasabb lesz, aki szinesebb lesz, aki modernebb lesz, de ha más nem, aki újabb lesz. Ebben a versenyben képtelenség hosszútávú pozíciót kiharcolni. Egyetlen előnye van a Westendek, amiben senki sem fog tudni fölé emelkedni, ez pedig a központi elhelyezkedése. Minden ettől eltérő kitörési kísérlet rövidtávú eredményekkel kecsegtet, az árversenyt nem enyhíti. A helyzet a bérlők tekintetében tovább fog romlani, hónapról hónapra.

A kínálat kereslet arány tovább romlik, a verseny nő. A vásárlói mix minősége lassan esni kezd és tovább esik.

Velünk

A Westend egyetlen előnye, amit soha senki nem vehet el tőle, hogy éppen a közepén van mindennek. Ez az előny lehet a hosszútávú megoldás, ha ügyesen használjuk ki, és ezt következetesen egészen a belsőépítészeti részletekig vezetjük. Hogyan? Tegyük a lokálisan központi szerepet betöltő komplexumot információs és szociális szempontból is központivá. A Westend lesz a kiindulópont, a találkozási pont sokkal inkább, mint eddig bármikor. A mindent kínálunk üzenete lejárt, mi a legjobb találkozási pontokat kínáljuk. Mindegy hova akarsz menni, de találkozzatok nálunk!

Ha sokkal több információ érhető el itt a bevásárlásainkkal kapcsolatban, mint a többi bevásárlóközpontban, akkor itt fogjuk kezdeni a vásárlást. Ha sokkal jobb találkozópontokat készítünk, akkor innen fog indulni a vásárlási folyamat. Ha mi leszünk a plázás vásárlások kiindulópontja akkor megnő a forgalom, a többi komplexumot magunk alá soroljuk információáramlás szempontjából… így szociálisan is.

A központi elhelyezkedés minden eddigi elképzelésnél nagyobb nyereséggel realizálható értékké válik. Ha sikerül szociális értelemben a többi pláza elé pozicionálni a Westendet, megnő a látogatók száma, minőségük javul. A húzómárkák versenybe szállnak a bérleményekért. Megfordítjuk a kínálat kereslet viszonyt, és elkezdhetünk árat emelni, mivel többé nem lehet minket összehasonlítani a többiekkel. Mi vagyunk a kiindulópont, minden más pláza csak utánunk következhet.