Blog

Hotel BonVino


2011-09-09 Belsőépítészet mint befektetés, Időrend, Sajtó

Ha bátrabb lennék, ilyen lenne otthon..

A Geppetto a badacsonyi Bonvino hotelben – Budapest, augusztus 29.

A Geppetto Belsőépítész Iroda készítette a Bonvino hotel belsőépítészeti tervét és az azzal szervesen együtt funkcionáló élménymarketing-koncepciót. A projekt a beruházó munkájának és céljainak teljes integrációjával valósult meg. A megbízás teljes értéke megtérült a beruházó számára a gyártás és kivitelezés során az önfenntartó kortárs designnak köszönhetően.

A badacsonyi Bonvino 48 szobás tematikus hotel belsőépítészeti terveit valamint élménymarketing-koncepcióját elválaszthatatlan egységben tervezte a Geppetto Belsőépítész Iroda (www.geppetto.hu). A Bonvino célja a badacsonyi turisztikai kínálat szélesítése a helyi adottságok – egy borrégió illetve a Balaton közelségének – maximális kihasználásával és tiszteletben tartásával. A beruházó számára egyértelmű volt, hogy a célnak egy borturisztikai tudásközpont, vagyis egy szállodánál több, mélyebb funkcionalitással rendelkező intézmény tud eleget tenni.

„Ha bátrabb lennék, ilyen lenne az otthonom” – ezt a fogyasztói választ reméli a Geppetto koncepciója, amely a stratégiát és üzleti célt hivatott szolgálni. A koncepció szerint a hotel terei a badacsonyi bortermelés különböző aspektusait – terroir (termőföld: bazalt), technológiák (reduktív és oxidatív), borfogyasztás – mutatják be oly természetes magától értetődéssel, ahogy a Badacsony is hozzátartozik a Balaton északi partjának nyugati traktusához.

Ezt a természetességet az élménymarketing alkalmazása teszi lehetővé: míg a hagyományos marketingkommunikáció a fogyasztónak küldött (netán sulykolt) üzenetekre épít, addig az élménymarketing a fogyasztóban élményeket kelt, amelyek sokkal inkább megragadnak és terjednek. Ezek az élmények a Bonvino esetében a recepciónál kezdődő és az épület minden részletében visszaköszönő borspecifikus megoldások, a design kereteit meghaladva például az étterem kínálatára is kiterjedve.

„A belsőépítészet jövője a kommunikációval való spontán egybefonódás – legalábbis a terekre értelmezve a befogadó számára teljesen spontánnak tetsző folyamat ez. Más szóval, a mi értelmezésünkben a belsőépítészet stressz nélküli design, örömteli téralkotás, ami kreatív tereket eredményez kreatív embereknek” – mondta el Elek Márton, a Geppetto Belsőépítész Iroda vezetője. „A Bonvino az első turisztikai projektünk, nem tudunk elég hálásak lenni a hotel beruházóinak a megbízásért. Reméljük, a vendégek és a szakma visszajelzései igazolják a döntésüket.”

„A Bonvino egy borutazás a recepciótól a wellnessig” – mondta a Bonvino belsőépítészeti projektjét vezető Csap Viktor, a Geppetto belsőépítésze – „Hiszek benne, hogy kíváncsiságot ébreszt interaktív megoldásaival; hogy a közönség értékeli a badacsonyi bazaltra utaló fekete tereket a wellnessben, vagy az olyan részleteket, mint a külön ide tervezett szőnyegminták.”

További információk: www.geppetto.hu Heiszler Ákos akos@urbancomm.hu +36 30 747 05 77

LETÖLTÉS

Belsőépítészeti koncepció

Bonvino: ha kicsit bátrabb lennél, ilyen lenne az otthonod

A Bonvino bor- és aktívhotel belsőépítészeti koncepcióját a szálloda nyújtotta borélménnyel párhuzamosan fejlesztette a hotel menedzsmentje és a budapesti Geppetto Belsőépítész Iroda. Ennek köszönhető az az egység, amelyet a hotel szolgáltatásai, borélmény-kommunikációja és a belsőépítészet alkot.

Ez az egység tetten érhető úgy az anyaghasználatban, mint a formák, színek és terek kialakításában, és így egy sor egyedileg, Magyarországon tervezett és gyártott bútorban, tárgyban, textilben egyaránt.

Anyaghasználatban a recepción valamint a wellness-részlegben visszaköszön a badacsonyi terroir, vagyis a termőföld a Badacsony emblematikus anyagának, a bazaltnak a burkolatokon történő alkalmazásával. A medencetér és a wellness közösségi terei tudatosan innovatívak a sötét színekkel.

A boroshordók hagyományos alapanyagából, tölgyből készültek az ágyak fejtámaszai valamint a recepciós pult, illetve egy sor dekorációs elem. Talán természetes, hogy a műanyagokat gyakorlatilag kerülték a hotel belsőépítészete során: az ágyneműk, függönyök is természetes anyagokból állnak. A Badacsonyra jellemző levendulamezők színe a szőnyegek színvilágában köszön vissza.

A borkészítés több helyütt elvontan jelenik meg a hotelben. A látszóbeton tudatos alkalmazása a szobák és a konferenciaterem esetében a palackozóüzemek indusztriális sármját idézik – és közben funkcionálisak, hiszen a falat engedik lélegezni, ezáltal komfortot nyújtanak a vendégeknek. A stílusában modernnek, illetve rusztikusnak is nevezhető Oxidatív és Reduktív szárnyak berendezése a maguk nyelvén mondják el a borkészítés két alapvető technológiájának jellemzőit.

A Geppetto (www.geppetto.hu) egy sor egyedi tervezésű tárgyat és bútort gyártatott a Bonvino részére:

ágya / recepció előtt kárpitos kavics-installáció / a teljes recepció / a borbár bortartó fala / a borbár és az étterem székei / az íróasztal / lámpák / az állólámpa / az íróasztalok / a farönk székek / a tapéták / a konferencialámpák és az összes szőnyeg

A szállodaigazgató, Nagy Miklós elmondta: „Három fontos szempont vezetett minket a belsőépítészeti kialakítással kapcsolatban. Először is, a belsőépítészet nyelvén is meg kívánjuk szólítani a vendégeinket. Másodszor, a szokványosból kilépő, véleményformálásra sarkalló hotelkoncepciónkhoz nemhogy illeszkedő, de azzal teljesen egységes tereket, formákat és színeket kívánunk nyújtani. Harmadszor, ahogyan a Bonvino a badacsonyi mikrorégió aktívturisztikai, gasztronómiai tudásközpontja, úgy a belsőépítészet is legyen amennyire lehet badacsonyi, balatoni és magyar.”

Csap Viktor, a Geppetto Bonvino projektjének felelős tervezője elmondta: „A Bonvino olyan, mint az otthonod – ha egy picit bátrabb lennél. Ez a koncepció vezeti végig a vendégeket egy borutazáson, amely a recepción, az általunk kreált borrulettel kezdődik, a szintén egyedi dugóhúzó-szobakulcson, a közlekedők borkészítést elmesélő falfestményein és szőlőfürtöt idéző szőnyegein át a szobákba, és így tovább… Reméljük, a hotelvendégek is értékelik azt a kivételes, közös alkotó munkát, amelyre a Bonvino menedzsmentje alkalmat adott.”

A Bonvino belsőépítészeti munkáiban részt vettek:

  • Elek Márton, stúdióvezető
  • Csap Viktor felelős belsőépítész tervező
  • Buzogány Ildikó belsőépítész tervező
  • Piros Panna enterior stylist
  • Klimes Ákos koncepció tervező
  • Jakócs Dorottya: falfestmények
  • Réczey Zoltán grafikus
  • Geréby Zsófi: lámpa- és textiltervező

LETÖLTÉS

Linkek:

Kevesen értik igazán, hogy egy jól átgondolt BUSINESS tervezés milyen PR erőket képes az üzleti céljaik szolgálatába állítani. Itt egy rövid válogatás a BonVino Hotel belsőépítészeti tervezése által generált megjelenésekből. Érdemes mindegyikbe belepörgetni kicsit.

Back to top