Borháló

A design nagyban hozzájárul az üzleti sikerhez

A Franchise Szövetség Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata díját kapta idén a Geppetto Belsőépítész Iroda ügyfele, a Borháló franchise Borkereskedés. A dinamikusan fejlődő hálózat mind a 27 üzletét a Geppetto tervezte.

Az 1996 óta működő Geppetto Belsőépítész Iroda szerint ügyfele sikeréhez nagyban hozzájárult az a belső tér, amelyet közösen álmodtak meg, és amely megteremtette a Borháló Borkereskedést mint brandet. A Borháló sikere jól mutatja, hogy a fejlődés elengedhetetlen eleme – az átgondolt üzleti stratégián túl – a design. A Geppetto feladata a megrendelő üzleti terveinek megismerésével indul, és a magyar design csapat ennek rendeli alá a belsőépítészeti tervezést is.

– Meggyőződésem, hogy az üzleti siker nem választható le a cég arculatától, megjelenésétől. A Geppetto csapata a tervezés legelső lépéseként megismeri és megérti , hogy az ügyfél milyen célcsoporthoz kíván szólni, mit akar üzenni a vásárlóinak, ügyfeleinek, munkatársainak. Ezt vesszük alapul a tervezésnél – mondja Elek Máté, a Geppetto Belsőépítész Iroda egyik tulajdonosa. – Ez az üzenet látható és érezhető az elkészült tér minden egyes részletében, és ez az a plusz, ami akár észrevétlenül is, de mindenképpen hat a vásárlókra.

A most díjazott ügyfél, a Borháló Borkereskedés forradalmi újítása, hogy minőségi, különleges borokhoz, elérhető áron juttatja hozzá a borszerető közönséget. Szerényebb csomagolásban, pillepalackban árulják a különleges borokat, így azokhoz az üveges ár akár harmadáért juthatunk hozzá. Célközönségük azok a borértők, borkedvelők, akik egyszerű és kedvező árú megoldást keresnek mindennapi borélményeikhez. Az ő igényeiket, ízlésüket vették alapul a Geppetto munkatársai a tervezésnél. Továbbá fontos igény volt a kialakításnál, hogy a helységek kialakítása ne kerüljön milliárdokba illetve a felújítás, átalakítás ne tartson hónapokig. A design az egyszerűséget, és sallangnélküliséget fejezi ki, ezt láthatjuk a Borháló simított beton padlóiban, a bontott fa gerendákban, a tömör tölgyfa polcokban. A használt anyagok nyers hangulata, azok egyszerű, tradicionális megmunkálása köszön vissza a termékek csomagolásának egyszerűségében is. A Borháló boltok jellegzetessége az árakat, újdonságokat, bemutató palatáblára kézzel irt szövegek, szintén az egyszerűségre, kézművességre, környezettudatosságra utalnak. A Borháló Borkereskedés boltjaiban minden elem azt sugallja, hogy nem a külcsín, a termékek csomagolása a lényeg, hanem ami belül van, vagyis a minőségi bor.

A most bevezetendő, Geppetto által tervezett új, praktikus csomagolás csak tovább fogja erősíteni a Borháló imázsát. Segítségével könnyedén lehet hazavinni, illetve szállítani a megvásárolt palackokat. A Borháló esetében a boltok belső tere, a hálózat arculatának minden eleme sugallja a cég üzenetét, ezáltal képes a design erősíteni a képviselt céget, úgy, hogy az üzletileg is nyereségesebb legyen.

A Geppettóról

A Geppetto Belsőépítész Iroda 1996 óta Magyarország egyik legismertebb tervezőirodája. A csapat számos rangos külföldi díjban részesült, első magyar kiállítói voltak a londoni 100% Design-nak, valamint a milánói iSaloni-nak. Tevékenységi körükben szerepel a magánlakások, családi házak belsőépítészeti tervezésén kívül a terméktervezés és az üzleti célú tervezés is. Ez utóbbi – leginkább üzletek, hotelek, irodák, közösségi terek belsőépítészeti tervezésével foglalkozó – üzletág nagy hangsúlyt fektet a marketing stratégia alapú tervezésre. A Geppetto a mélyreható koncepcionális elemzés és tervezés során egyszerre tartja szem előtt a brandépítés és a célcsoport szükségleteit, illetve a beruházó személyiségét. Mindig felismerhetőt és egyedit alkotnak. A stúdióban dolgozik enteriőr tervező, bútortervező, belsőépítész, építész, formatervező, világítás tervező, koncepció tervező, és szociológus is. A csapat képes egészben látni a végeredményt, ezt át tudja ültetni részletmegoldásokra, érti a kivitelezők nyelvét és mindezt képes határozottan képviselni a megrendelők érdekében. Jelenleg a magyar tervező csapat alkotta Geppetto megrendelőinek 50%-a lakossági, 50 üzleti ügyfélből áll. Megrendeléseik az egészen apró tetőtér tervezéstől a 400nm-es új építésű villáig igen sokszínű. Igaz az üzleti megrendelésekre, a 24nm-es nemzeti dohánybolttól, a Borháló Borkereskedés üzleteinek megtervezésén át, a 240 nm-es éttermen keresztül igazán széles a spektrum.

A Geppetto csapattá összefogott tervezőkből áll, akik képesek egyedül és csapatban dolgozni egyaránt. Mindenki más területen a legjobb szakember. Fontos, hogy nem a hozott problémát dolgozzák fel, hanem igyekeznek utánamenni és feltárni a valós igényeket, amitől a tervezés több lesz mint egy egyedi design, a Geppetto nyújtotta tervezés szándékuk szerint, a megoldás az ügyfél számára.

Back to top